paaskamp2016.reismee.nl

Vrijdag 25 maart

Om te beginnen een geruststelling voor alle ouders: we zijn er, we zijn vanavond het bos in geweest en we zijn allemaal weer terug in het kamphuis. Maar er komen kostte wel wat moeite. Lag niet aan alle uitzwaaiers want die deden dat echt goed, lag wel aan wat file en aan het laatste stukje naar het kamphuis dat over een smalle weg loopt, waar auto’s elkaar niet kunnen passeren en waar natuurlijk allerlei auto’s vanaf de andere kant langs de bus wilden rijden. Dat ging niet, dus die auto’s moesten opzij, maar over de laatste 40 meter hebben we daardoor best lang gedaan.

Toen we op het veld aankwamen omhelsde Sven Melissa. Blij dat hij haar weer zag. Hij maakte haar ook een mooi compliment: “wat ruik jij lekker”. Schoot Melissa flink van in de lach want ze stond met twee volle MacDonaldszakken in haar handen. Verder ging alles volgens ons wel goed, in ieder geval al een bedankje aan El voor het runnen van de bar.

In de bus was het feest. Mick zat ergens tussen alles van 14 en ouder, Ashley zat gezellig naast Alyssa die ze nog nooit had gezien en die 10 jaar ouder is en Samuel zat naast zijn grote vriend Dennis. De bus zat trouwens best vol, want in plaats van een bus voor 60 personen hadden we een bus voor 59 personen en dat was een stoel te weinig. Is ook wel bijzonder want een paar jaar geleden hadden we veel minder deelnemers maar dit jaar zitten we met 74 kids echt mudjevol.

Toen we in Lunteren aankwamen waren al onze Utrechtse vrienden al gearriveerd, met het uitpakken werd geweldig geholpen (vooral de mannen Sipke, Jelle, Milco en Bas hebben heel veel getild maar eigenlijk heeft iedereen van 12 en ouder meegeholpen dus zouden we ze allemaal moeten noemen) en ongekend snel werd er begonnen met het opmaken van de bedden. Toch ging het voor Sven niet snel genoeg want die had zijn koffer op het plein voor het kamphuis alvast uitgepakt. Werd dus even opnieuw inpakken en naar binnen.

Wat dan toch ook wel verrassend was, was dat Lara en Jill kwamen vragen of we met de speurtocht weer langs de speeltuin gingen. Twee voor ons grote meiden die vragen om de speeltuin, dat blijft blijkbaar leuk.

‘s-avonds hebben we nog een spel gespeeld. Een soort mystery-guest of “de mistery bn’er” waarbij er negen bekende nederlanders in het bos gezocht moisten worden en je als groep vragen moest stellen die alleen met “ja” of “nee” beantwoord mochten worden. Een voorbeeld dat echt verschillende keren voorbij kwam: is het een vrouw “ja”, doet ze aan sport “ja”, dan is het Epke Zonderland!!! En niet bij een groep maar bij drie, echt niet te geloven. Verder was Chantal Jansen lastig te raden en was de paashaas of binnen 5 seconden of na een minuut of 3 geraden. Nou ja, nu Ans Palte weer meegaat kunnen alle anderen het wel vergeten om een spel te winnen. Was wel leuk voor Marvin, Eline, Kim, Job, Emmaly, Pien, Merel, Hanna en Indyra want die hebben de eerste de beste avond al een spel gewonnen. En dat is meer dan het Nederlands Elftal kan zeggen, want die hebben toch weer verloren.

Na het spel naar bed. Jordy heeft in zijn tas een zak met vuile was. Althans, dat staat er op. alleen is die zak leeg, dus dat is jammer dat zijn moeder dat niet mee heeft gegeven. Jordy heeft al drie keer proberen uit te leggen dat die zak leeg is omdat de kleren die hij nu aanheeft er in moeten, maar daar geloven wij helemaal niets van. Justin heeft namelijk ook zakjes bij zich, daar staat zaterdag, zondag of maandag op en die zitten vol met de kleren die hij op die dagen aanmoet. In een zak waar vuile was op staat moet dus vuile was zitten, in cruyffiaans : “dat is toch logisch”. Verder ging het allemaal eigenlijk wel soepeltjes, op dit moment liggen er 25 van uw schatjes te slapen, ga er vooral van uit dat uw eigen (klein)dochter of (klein)zoon bij die 25 slapende lieverdjes hoort. Is voor uw gemoedsrust waarschijnlijk het beste.

Voor vandaag stoppen we er mee. Nog wat drinken en zelf straks ook naar bed.

Doen we speurtocht langs de speeltuin vragen Lara en Jill.

Linda Urgert

Bedankt weer voor je 1e verslag. Zo leuk om te lezen.

jan vijfvinkel

Dat antwoord: Epke Zonderland daar moest ik om lachen.
die doet toch niet aan sport. hihi