paaskamp2016.reismee.nl

Zaterdagochtend

Zaterdagochtend. Na een lange nacht is de dag raar begonnen. Zo maar wat opviel:

• Koen heeft met zijn sokken aan geslapen. Gisterenavond al aangedaan. Was handig want die moest hij vandaag toch aan.
  • We hebben nog nooit zo niet koud gedoucht.
  • Paniek op een van de damesslaapzalen want het was al na half negen en we moesten om half negen aan tafel zitten. Bleek dat Hannah haar horloge alvast een uur naar voren had gezet want het werd zomertijd.
  • De oudste jongens slapen met z’n vijven op een vierpersoonsslaapzaal. Ze hadden hun spullen in de badkamer gezet omdat ze dan meer ruimte hadden op hun slaapzaal maar toen ze net in bed lagen ging de douche ineens aan. Betekent dat Bas het hele weekend natte onderbroeken heeft…
  • Over Bas gesproken, we hebben uit betrouwbare bron dat Alyssa en Melissa vanuit hun bed naar Bas kijken. Schijnt echt waar te zijn.
  • Dat van die bedden is ook wel bijzonder. Toen Carla een poosje in bed lag dacht ze “wat heeft dat meisje een lage stem”. Toch maar even gekeken en daar kwam Jelle tevoorschijn. Even later denkt ze “ik heb hem toch weggestuurd maar ik hoor hem weer”, blijkt Sipke er ook nog te zijn. Die ook weggestuurd en daarna bleef het voor Carla gelukkig rustig.
  • Na het ontbijt komt Eline vragen hoeveel tijd ze heeft voordat ze wegmoet. Na het antwoord “nog 40 minuten” zegt ze opgelucht “o, dan heb ik nog genoeg tijd om me op te maken”. Lijkt ons zonde van de tijd want alle jongens van 17 tot en met 9 vinden haar nu al een stuk. Wanneer ze er nog beter uit gaat zien zijn die allemaal niet meer te houden.
  • De factuur van de bakker ligt nu naast me. Staat op 7:45/8:00 bezorgen. Logisch dat het brood pas om 9 uur wordt bezorgd, betekent ook dat we ons nu moeten haasten omdat we anders niet voor middernacht terug zijn dus later weer een vervolg.
  • Oh ja, iedereen is er nog, iedereen is nog heel en bijna iedereen heeft netjes ontbeten (er ligt wat hagelslag op de grond).

Miriam,

Ik ben een volger, leuk verhaal en wordt vast weer een heerlijk "SPERWERS-KAMPGEBEUREN"!!!!