paaskamp2016.reismee.nl

Zondag

Om te beginnen een huishoudelijke mededeling: we hebben een heleboel foto's gemaakt maar krijgen die hier niet geüpload (of upgeload). De foto's komen dus later.

Zondagochtend

Zomertijd, betekent dat de klok een uur doorgaat en dat we dus een uur meer hebben en dat we dus een uur langer konden slapen. Alleen voelt het toch niet helemaal zo, snap er niets van. De kinderen hadden er trouwens geen last van want die waren op tijd op en ruim op tijd aan tafel. Helemaal strak. En zo maar gehoord aan een tafel: onder wie lig ik eigenlijk? Dat is na twee nachten best een aparte vraag, zeker wanneer je bedenkt dat het Milco is die de vraag stelt en dat hij met 5 mannen op een zaal met twee stapelbedden en een laag bed ligt en dus weinig keus heeft. Met het tikken van Milco met een c (heb ik eerder deze week vast al eens met een k gedaan) bedenk ik me dat ik Rowan gisteren zonder w heb getikt. Maar het ging dus echt over Rowan. Ook een beetje domme fout want hij had zijn naam groot op zijn rug staan, de scherpte is andere jaren wel eens groter geweest.

Na het ontbijt was het ellende want we moesten als leiding ineens aan de afwas. De afwasploeg was namelijk het bos in om paaseieren te verstoppen. Gelukkig werkten ze daar een beetje mee door en namen ze de boel daarna weer over, het zijn echt schatjes. Mocht u als ouder meelezen: wellicht een handboek "opvoeden van topkinderen" schrijven, want Jo Frost kan het echt niet beter dan u. Na de afwas gingen we het bos in om eieren te zoeken en de paashaas te grazen te nemen. Dat eieren zoeken ging voor sommigen best goed en voor anderen wat minder. Syb had er een stuk of 12, Eline 37 en dan zijn er kinderen die komen vertellen dat er echt geen eieren in het bos liggen. Nou ja, ook voor hen geldt waarschijnlijk dat ze na twee nachten kamp niet helemaal scherp meer zijn.

In het bos huppelde ook weer een lieflijke paashaas rond. Uit voorzorg had deze Paashaas zijn mandje met eieren al thuis gelaten en dat was een verstandig besluit. Vanaf het moment dat deze Paashaas het beeld inhuppelde kwam er namelijk een soort van verbeten waanzin in de ogen van onze lieve kinderen. Je zag ze elkaar aankijken en ineens ging het los: met z'n allen achter de Paashaas aan om hem te grazen te nemen. En dan kun je als Paashaas wel André heten en in het leger hebben gezeten, maar zelfs dan komt langzaam de paniek in je ogen van "ik ga dit niet redden!!!!" Vorige week al in elkaar geslagen maar dat was nog niets vergeleken bij de horde kids die hij nu over zich heen krijgt. Gelukkig bijt hij flink van zich af en weet hij Bas in een grote plas te krijgen, dus ondanks alles is de Paashaas dit keer toch echt de morele winnaar.

Terug naar het kamphuis en (verrassend) aan tafel voor de lunch. Dat zijn pannenkoeken en ja hoor, dat levert door een grote wolk poedersuiker een eerste keer strafcorvee op. Is voor Quirijn, Tobias, Frits, Tijs, Berend, Corne, Eline en Kim, echt niet te geloven dat die daarbij zijn. Ook zij worden groot en ook Eline en Kim zitten wel eens aan een foute tafel. Best grappig: ze hebben echt geen idee waar dat is, afwassen. Verder is strafcorvee een beetje vreemd woord, want de strafeis eigenlijk voor Isabelle en Imre die al af staan te wassen en weg worden gestuurd. Is de wereld op zijn kop!!!

Na de afwas de zeskamp. Nou ja, het is een twaalfkamp maar verder is het idee hetzelfde. 12 groepen die allerlei spellen doen om aan punten te komen. Tristan rent een heuvel af terwijl Caitlin een bal door een hoepel probeert te gooien. Jullie kruipt een tentje in en Thom loopt met een watje op zijn neus. Valerie volleybalt tegen Lucas. Lodewijk rent als een gek een estafette met vier benen (bij een aanrijding liep hij twee maanden geleden een gebroken been op, hij is toch mee met krukken en loopt daar sneller mee dan menig ander kind zonder krukken) en Eef (die je met goed fatsoen geen Eefje meer kunt noemen) probeert zonder hun handen los te laten een hoepel van Lotte naar Jana te krijgen. Lara doet een tikkertjesspel met Mick en Jessie en Jill staat of haar leven er van afhangt te bowlen. En zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan en alle namen maar noemen maar dan wordt het verslag zo lang. De samenvatting: bijna iedereen speelt echt geweldig mee. De enige die niet geweldig meespelen zijn Indyra en Eric maar die hebben een goed excuus: Indyra is samen met hem en haar zus Amaranth naar K3 kijken en Eric naar Josje. Voor Amaranth lijkt ons dat een schrale troost voor het missen van het kamp maar aan de andere kant wel een geweldige troost voor de ellende van de afgelopen dagen. Wij hopen dat ze volgend keer wel gewoon meekan. Eric heeft overigens wel beloofd Josje mee te nemen (kan ze morgenochtend zingend de toiletten poetsen) wij zijn benieuwd of ze echt in zijn auto zit. De foto die hij stuurde belooft niet veel, maar de K3's kunnen best alle zes in zijn achterbak zitten. Dan is het nog beter dan gehoopt.

Nu op naar de frietjes en snacks (onbeperkt) en de bonte avond, morgen weer een nieuwe dag met een nieuw verhaal. Graag tot dan.

cisca

geweldig! mijn complimenten voor de leiding!

Chantal

Bedankt voor de verhalen! T klinkt erg leuk weer.
We missen de minion pakken wel n beetje op de foto's. Maar de sneeuwman is ook ok!!